Το ΜBNQA θεσμοθετήθηκε το 1987 για να αναγνωρίσει την
προσέγγιση και φιλοσοφία της ΔΟΠ και να ενθαρρύνει τις Αμερικάνικες
επιχειρήσεις να προχωρήσουν στην εφαρμογή της καινούργιας αυτής φιλοσοφίας,
κάτω από σύγχρονες πιέσεις και προκλήσεις και να βοηθήσει στην μεταμόρφωση των
Αμερικάνικων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τον Garvin (1991) το MBNQA δεν κωδικοποιεί μόνο
τις αρχές της ΔΟΠ με καθαρή και κατανοητή γλώσσα αλλά προχωράει παραπέρα,
δίνοντας στις επιχειρήσεις ένα μοντέλο για την αξιολόγηση της προόδου προς το
καινούργιο παράδειγμα της διοικητικής θεωρίας και στην κατανόηση των στόχων της
ποιότητα που είναι η ικανοποίηση του πελάτη και η συμμετοχή των εργαζομένων.
Το μοντέλο του ΜΒΝQA περιλαμβάνει τις κάτωθι επτά
κατηγορίες οι οποίες αποτελούν τα κριτήρια αξιολόγησης:
- Ηγεσία ( Leadership )
- Πληροφορίες και
Ανάλυση (Information and Analysis)
- Στρατηγικός Σχεδιασμός Ποιότητας (Strategic Quality
Planning)
- Διοίκηση και Ανάπτυξη των Ανθρωπίνων Πόρων (Human
Resources Development and Management)
- Διοίκηση των Διαδικασιών Ποιότητας (Management of
Process Quality)
- Αποτελέσματα Ποιότητας και Παραγωγής (Quality and
Operational Results)
- Εστίαση και ικανοποίηση του Πελάτη (Customer Focus and
Satisfaction).
Τα βασικά πλεονεκτήματα του μοντέλου MBNQA είναι ότι παρέχει
μια μεθοδολογία για «εσωτερικό» προσδιορισμό της ποιότητας με συγκεκριμένες
αντικειμενικές οδηγίες για την ανάλυση και μέτρηση της απόδοσης σε βασικά
καίρια σημεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου