Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

(QM) - ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ OAKLAND

Ο Oakland είναι ένας από τους κορυφαίους θεωρητικούς της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Γηραιά Ήπειρο και το μοντέλο του για την Διοίκηση της Ποιότητας είναι ευρύτατα διαδεδομένο στην Μεγάλη Βρετανία. Η φιλοσοφία του Oakland για την ΔΟΠ  απεικονίζεται  στο μοντέλο που φέρνει το όνομά του.

Η ΔΟΠ απεικονίζεται με την μορφή ενός τριγώνου στο κέντρο του οποίου είναι η θεμελιώδη σχέση Πελάτη-Προμηθευτή, αλλά και ο έλεγχος των διαδικασιών. Οι ακρογωνιαίοι λίθοι του μοντέλου είναι οι ομάδες, τα συστήματα και τα εργαλεία της ποιότητας ενώ η κουλτούρα , η δέσμευση και οι επικοινωνία αποτελούν τα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία στηρίζεται το όλο μοντέλο (Oakland,1989).
Η αναγνώριση του ρόλου της ποιότητας στην σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα και η θεώρησή της ως βασική φιλοσοφία οργάνωσης και διοίκησης των επιχειρήσεων αποτέλεσε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα των τελευταίων δεκαετιών. Η πορεία της βελτίωσης της ποιότητας χαρακτηρίστηκε από την προσπάθεια συστηματικοποίησης και βελτιστοποίησης του ελέγχου της ποιότητας μέσω ποσοτικών τεχνικών και μεθόδων. Τα υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο σε συνδυασμό με την ανάγκη μείωσης του κόστους και βελτίωσης της παραγωγικότητας κατέστησαν αναγκαία την θεώρηση της ποιότητας ως βασικό εργαλείο για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.
Η ύπαρξη συστηματικών μοντέλων, βραβείων και προσεγγίσεων για την βελτίωση της ποιότητας αποτέλεσε τη βάση για μια εις βάθος μελέτη και ανάλυση των επιμέρους στοιχείων και των θεμελιωδών αρχών που διέπουν αυτή την νέα φιλοσοφία. Το κάθε μοντέλο και βραβείο ουσιαστικά προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις όπως αυτές διαμορφώνονται με βάση τις αλλαγές τόσο σε επιχειρηματικές πρακτικές , όσο και στην ευελιξία της εργασίας,  και στις νέες τεχνολογίες. Το αμερικανικό βραβείο ποιότητας όσο και το Ευρωπαϊκό αναγνώρισαν την ανάγκη της συνεχούς βελτίωσης και προσαρμογής του βραβείου στις παραπάνω εξελίξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου